Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Vanesis Strona Główna

Forum Vanesis Strona Główna » Propozycje » Umiejętności, klasy i rasy - rewolucja nr. 2 ;] Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Umiejętności, klasy i rasy - rewolucja nr. 2 ;]
PostWysłany: Wto 18:16, 17 Sty 2006
Elvynnel
Władca Smoków

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szlachetna skała/GpT


A więc. Jak już coniektórzy zauważyli że staram się poprawić grywalność na GpT. Wiem że były już jakieś sugestie ale oficjalnego topicu - nie
Postanowiłem zaproponować to co w topicu. JAka w tym wasza rola? Po przeczytaniu wypowiedzcie się o tak :
Umiejętności - Tak/Nie
Klasy - Tak/Nie
Rasy - Tak/Nie

i oczywiście jak chcecie pod tym komentarz no więc :
1. Umiejętności
Postanowiłem zaproponować trzy podstawowe umiejętności. Coprawda to są raczej do rozbudowanej gry ale chce, by ta taka była. Czyli:

Alchemia - oczywiscie miksturki - ktos zapyta : "z czego". Tutaj licze na inwencje Mg którzy (tak bo neibawem bedzie wiecej) by z jakiegos tam potwora wymyslili np. W lesie spotkali goblina. Zabili go i wypadl kwiat Rozlitki. Ktos tam wziął. albo : idąc przez las (powiedzmy ) Myo zobaczył dziwnie połyskujący krzew. Podszedł do niego i zaczął zbierać nasiona.
Myo zdobył Świecącą Paproć.

Kowalstwo - kucie broni, items to samo co z alchemii widzicie wyżej jak można by było zdobyć składniki.

Łuczarstwo - Robie to z myślą o łucznikach którzy by nie mogli korzystać z płatnerstwa. Sposób znajdywania taki jak w alchemii.

2. Klasy
Streszcze : Chodzi mi by rozwinąć klasy postaci. Nie chce niewiadomo ilu ale proponuje : Łowca, Rycerz, Paladyn, Szaman, Mag i tyle by wystarczyło.
3. Rasy
To co w klasach ale one : Człowiek, Elf, Krasnolud, Ork ( jak już jest ) i Smoczek

Prosze o wypowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:23, 17 Sty 2006
Jacops
Władca Smoków

 
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5


Damy to i to Smile Np o mnie:
Rasa: Czlowiek
Klasa: Rycerz
I po sprawie Smile W tedy bedzie najlepiej bo bedziemy wiedzieli ze naprzyklad kolo nas bedzie szedl palek (wiec bedziemy mu blokowac i niebedziemy go brosic by on nam tak robil), a jak bedziemy jeszcze w dodatku wiedziec ze to elf to bedzie zarabiscie (czyli w tym przypadku mi chodzilo o "Rasa: Elf Klasa: Paladyn).
Btw: Duzo razy uzywales slowo ALCHEMIA Wink Co to znaczy??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:28, 17 Sty 2006
Draganor
Mistrz Gry

 
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Sine


Umiejętności:

Jestem za wprowadzeniem alchemii. Czemu nie, to dobry pomysł.

Łuczarstwo też bym przyjął, choć zależy, co gracz chciałby zrobić. Bo wątpię, żeby wystrugał sobie łuk... Ale skręcenie nowej cięciwy, wykonanie grotu, lotek itp. byłoby jak najbardziej na miejscu. Wolałbym jednak nazwać to np. grotnictwem, czy czymś takim bo łuczarstwo brzmi... Dziwnie...

Płatnerstwo widziałem w wielu grach. Jakoś zawsze wydawało mi się, że gracze za wolno awansują i długo nie potrafią wykonać nic przydatnego. Myliłem się, bo to właśnie jest zaletą. To jasne, że początkujący kowal da sobie radę z najprostszymi czynnościami, naostrzy miecz, wykuje słabo wyważony nóż... Ale nie ostrze niebios. I pod warunkiem, że tak to będzie funkcjonować, jestem za.

Klasy postaci:

Ich większa ilość prowadziłaby do rozrostu liczby umiejętności i ich zróżnicowania. Dlatego w porządku, ale to duże wyzwanie dla mistrza gry... Nie wiem, czy ktoś z was (może po za Elvynnelem) by się podjął wprowadzenie i stosowania czegoś takiego z pełnymi konsekwencjami...

Rasa:

To samo co wyżej. No, chyba, że bawimy się w czyste nazewnictwo i rasy nie różnią się niczym poza wyglądem...

Wniosek:

Dużo roboty przed każdym, kto będzie chciał tego spróbować. Jakbym został mistrzem gry, to bym wam coś powiedział, zaproponował... Ale na razie nie mogę.

Sorry, mam związane ręce Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:32, 17 Sty 2006
Haan
Mistrz Gry

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: owni


Rasy - nie potrzebne
Umiejętności - rozwininąłbym je w innym kierunku
Szaman i Mag? To tak jakbyś chciał zrobić podział na Tarcze Okrągłe i Eliptyczne.

Widze, ze szyscy zgubili ideę Gpt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:36, 17 Sty 2006
Elvynnel
Władca Smoków

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szlachetna skała/GpT


Hmm...
Jacops : Alchemia - chodziło mi o to że tak samo by się składniki znajdywało
Draganor : Mi chodził o z łuczarstwem żeby każdy zrozumiał o co chodzi. NAzwa mi jest raczej obojętna
Płatnerstwo : Chodzi mi o urozmaicenie gry.
Klasy : ... pomyśl sobie... jestem rycerzem i strzelam z łuku i wolał bym żeby mnie nazywano jakoś inaczej jak tych co siekają z mieczy na prawo i lewo.
Wiem ze to jest trudne czy ja mówiłem że łatwe? Ale chyba milej by się grało.
Rasy : Ujmijmy to jako nazewnictwo i utrzymywanie klimatu. Inaczej się zachowa elf a inaczej krasnolud ;] A do tego krasnolud ma gorszy wzrok od elfa a za to w barach jest lekko większy.
Co do zajmowania sie tym : Osobiście zajął bym się tym i bym kandydował na mg ale nie zrobie tego. Czemu? Osobiście wole grać co nei znaczy że nie moge pomóc. Jak widzisz już w jednym temacie wypisałem nazwy. A pozatym jako gracz moge zobaczyć czego brakuje ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:38, 17 Sty 2006
Draganor
Mistrz Gry

 
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Sine


Chwila, Haan, nie obrażaj się, tylko nam tę ideę przypomnij. Rasy rzeczywiście są niepotrzebne. Przecież każdy może ją sobie sam określić, i będzie dobrze. Co do klas: ludzie lubią nazwy i chcą żeby takowe były. Po prostu. Chcą ciągnąć jakieś premie z tego, że są rycerzami. Przykład? niech rycerz dostaje na pierwszym poziomie umiejętność dot. walki wręcz, mag jakieś władanie żywiołem, w końcu orc jakiś szał bojowy. Coś charakterystycznego dla tylko tej jednej klasy. Żeby postacie się różniły. Choć odrobinę.

A w jakim kierunku chcesz rozwijać umiejętności? Nic nam nie mówisz, niczym się nie dzielisz... A my chcemy rozwoju! I chcemy wiedzieć, gdzie to pójdzie... Dlatego wymyślamy wciąż nowe propozycje...

EDIT:
Elvynnel, raczej się z tobą zgadzam.
Graj dalej, szukaj możliwości do udoskonalania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:42, 17 Sty 2006
Haan
Mistrz Gry

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: owni


Zauważyłem, że w ostatnim czasie rozmowy graczy osiagnęły status "Obrad Na szczycie" a ja jako "Prezydent" moge podpisać lub sprawdzić zgodnosc z konstytucją.

Ideą GpT było rozwiązywanie zagadek, szkanie ciekawych rozwiązań i w rezultacie - tworzenie ciekawych opowieści, które mogą być czytane bardziej jak "coś fajnego" niż "zapis maszynowy".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:50, 17 Sty 2006
Draganor
Mistrz Gry

 
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Sine


Czyli typowe RPG. Bo każdy mistrz gry pisze swoją historię... Ale gracze są jej bohaterami. I nawet jeżeli bajarzowi do szczęścia wystarczy piękna opowieść, tak gracze do satysfakcji potrzebują czegoś jeszcze. Niepowtarzalnego, magicznego klimatu. A odrobina nazewnictwa i drobnych "zasad", rządzących światem gry, daje właśnie coś takiego. Pozwala też na większą indywidualność.

A zauważ Haan, czy lepiej czyta ci się książkę, w której charaktery bohaterów się od siebie różnią, są inni, współpracują elf, człowiek, karasnolud, trzy różne światy, czy taka w której są oni tacy sami i we wszystkim się zgadzają, grają razem trzej zwykli ludzie, najlepiej sami rycerze ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:44, 17 Sty 2006
Skitels
Wojownik

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Co do alechemi itp.

W trkacie misje znajduję zioła spoks biorę. później widzę kwiatki róży też je biorę. I wpadłem na pomysł że zrobię z tego pochodnie i mistrz gry ustala czy mi się udało czy co ? A może poprowadzimy sami rozgrywkę bez mistrza gry?

Wyraź dokładniej o co Ci z tym chodzi bo jaknarazie to jestem na nie.

Druga sprawa... chyba jest to misja z Haanem kiedy możemy zabserwowac że niewiadomo skąd ale jakiś tam mag wymawia zaklęcie
na roproszenie iluzji inny wyciąga zioła... A skąd on je ***** miał ? Ekwipunek jaki miał przy początku : różdżka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:03, 17 Sty 2006
Draganor
Mistrz Gry

 
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Sine


Skitels, widze, tryskasz cynizmem... Przeciez po to ma byc drugi MG, żeby z nim grać...

Nie łatwiej zrobić pochodnię z patyka ? Po ci róże ? Zresztą, poczytaj przygodę "Bagno..." Alchemia jest do tworzenia odtrutek, mikstur l;eczniczych, wzmacniających... Proste, nie ? A zeby nie naduzywać: liczymy na przyzwoitość graczy... Brzmi watpliwie ale... To wykonalne.

Więc jak bedzie je zrywał, to i będzie mógł je wyciągnąć, nie ? Ale to może sie okazac zbyt skomplikowane dla ciebie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:55, 17 Sty 2006
Skitels
Wojownik

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


"Skitels, widze, tryskasz cynizmem... Przeciez po to ma byc drugi MG, żeby z nim grać..."

Widzę że mnie nie zrozumiałeś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skitels dnia Wto 21:02, 17 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:00, 17 Sty 2006
Jacops
Władca Smoków

 
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5


"Przeciez po to ma byc drugi MG, żeby z nim grać..."
@UP
Tez po to, ale tez i po to zeby moglo byc wiecej misji... Haan nieda rady prowadzic naraz trzema czy tam czterema misjami, a i tak jeszcze polowa graczy w nich nieuczestniczy. Jak by byl drogi MG to by bylo dwa razy wiecej misji Smile (Co dwie glowy to nie jedna Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:11, 17 Sty 2006
Elvynnel
Władca Smoków

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szlachetna skała/GpT


Haan dodam jeszcze : jakie gry wolisz : takie w których nie ma ras, klas, gildii, przedmiotów czy w których jest teog więcej? Staram się realnie podejść to spraw bo mogłem wypisać 20 specjalności, 20 klas itp. Jako gracz wypisuje propozycje. Od Ciebie zalezy czy je olejesz, czy poprzesz, czy poprawisz. Chyba wolisz miec sporo pomyslow od grajacych niz wogule i sam wymyslasz co chcesz dodać nie znając opinii graczy? Uwazam że rasy mozna jeszcze olac ale klasy pasuje... No bo jak mozna porównać rycerza do orka? A jesli koniecznie chcesz ich niedodawac dodaj przynajmniej profesje ala łowca (walący z broni miotanych).

Skitels ja poddaje pomysly i mysle jak to bedzie. Robimy taki myk (oczywiscie propozycja) :
W podróży znajdujemy różne zioła ( jestem za około 8 typami ). Haan robi nowy temat w rozgrywce : Alchemia i wypisuje tam kąbinacje różnych mikstur. Im rzadsze zioło tym lepsza miksturka moze wyjsc ale ciezej ją zrobić. Opisujesz tam jakie czynnosci wykonujesz a Mg sprawdza patrzy jaki opis sytuacji i mówi czy się udało czy nie. Nie udało? tracisz zioła. Udało? Zyskujesz miksturkę. No i oczywiscie w miare czasu rosnie Ci skill i masz wieksza szanse na zrobienie.Proste?
"A jak ja mam napisać ten opis??". Nie umiem zabardzo pisać ( a szkoda ) ale sprobuje podać przykład :
Wchodzę do warsztatu alchemicznego gdzie przygotowuje sprzęt. Biorę kociołek i nalewam wody według przepisu ( powiedzmy pół litra). Zapalam palnik i stawiam kocioł. Następnie czekam 2 minuty. Następnie wyłączam palnik i mieszam wode w jedną i drugą stronę przez pół minuty. Wsypuje liść paproci i mieszam przez 10 sekund. Włączam palnik i wrzucam jeszcze 2 liście roslitki krwawolistej. Dodaję troszkę krwi trolla i mieszam. Gdy woda nabierze kolor fioletowy biorę kocioł i delikatnie przelewam zawartość do fiolki. Pozostałości wyrzucam.

To by było na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:19, 17 Sty 2006
Jacops
Władca Smoków

 
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5


Elvynnel Wink Jakie jeszcze chcesz klasy? Rycerz, Palek, Mag iiiiiiiii?
Tylko ze naprzyklad takie sie nielicza:
1. Rycerz Ciemnosci
2. Rycerz Slonca
3. Rycerz ........ Razz
(Bo to sa jakby dodatki do danej klasy). Ras moze i byc z 20, ale klas??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:22, 17 Sty 2006
Elvynnel
Władca Smoków

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szlachetna skała/GpT


chcieć to ja wiele moge ale to już przesada. U góry napisałem jakie są podstawowe
aa Haan z tym szamanem można wymienić na czarnoksiężnik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Umiejętności, klasy i rasy - rewolucja nr. 2 ;]
  Forum Vanesis Strona Główna » Propozycje
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie GMT + 5 Godzin  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin